Online magazines (2): drie mythes over digitale magazines

De afgelopen jaren heeft het digitale magazine zich verder ontwikkeld. Inmiddels is het heel gewoon geworden om geabonneerd te zijn op de digitale krant. Ook bij customer media hebben sommige bedrijven de overstap gemaakt van papier naar app of web. Dat zou goedkoper zijn, beter aansluiten bij jongere doelgroepen en ook nog eens beter zijn voor het milieu. Maar is dat wel zo? Drie hardnekkige veronderstellingen onder de loep. Lees verder

Datum

Delen

  • Facebook
  • Twitter
  • email
  • LinkedIn

Online magazines (1): de evolutie van het digitale magazine

De tijd is rijp voor meer digitale magazines, zou je zeggen. Naast de laptop is ook een smartphone gemeengoed geworden. Vier op de vijf Nederlanders hebben zo’n slimme mobiel, onder jongeren is dat zelfs 95 procent. En al bijna de helft van de huishoudens heeft een tablet. De ‘hardware’ is dus beschikbaar. Toch zien we in de praktijk nog maar mondjesmaat online relatiebladen voorbij komen. Hoe zit dat? Lees verder

Datum

Delen

  • Facebook
  • Twitter
  • email
  • LinkedIn

Lang leve de lange zin

Lange teksten mogen weer. Althans, dat meen ik op te maken uit de opkomst van de term ‘longread’. Het ouderwetse leesverhaal, maar dan digitaal. Lezers hebben blijkbaar weer tijd voor tekst en een goed verhaal. Mag ik in het kielzog van deze trend een ander eerherstel bepleiten: dat van de lange zin? Lees verder

Datum

Delen

  • Facebook
  • Twitter
  • email
  • LinkedIn

Commond is VPRA Q-Certified

Sinds eind mei is Commond VPRA Q-Certified. Hiermee voldoet ons bureau officieel aan alle kwaliteitseisen die de VPRA, de brancheorganisatie voor public relations- en communicatie-adviesbureaus, stelt. Lees verder

Datum

Tags

Delen

  • Facebook
  • Twitter
  • email
  • LinkedIn

De zomerborrel kan komen!

Een leuke verrassing van onze klant Start People, vandaag bij de post. Een box met heerlijke ingrediënten voor een lekker borreltje met het team van Commond. Laat die zon maar schijnen nu! Lees verder

Datum

Delen

  • Facebook
  • Twitter
  • email
  • LinkedIn