Anta Flu speelt in op webtrend met parallax

Anta Flu. Een oeroud, écht Nederlands keelsnoepje. Voor velen herkenbaar aan de oranje, blauwe of groene wikkeltjes. Sinds Anta Flu eind jaren ’70 in handen kwam van de huidige eigenaar (Pervasco), is het uitgegroeid tot een succesvol en geliefd merk. Om de website (in het Nederlands en Frans) met relatief beperkte content toch visueel aantrekkelijk te maken, ontwikkelde Commond een one page website die gebruikmaakt van parallax scrolling.

Anta-Flu-case-600x276

Parallax scrollende websites nemen sterk toe in populariteit. Met deze techniek zoeken webdesigners steeds meer de grenzen op van wat mogelijk is met de huidige browsers om zo bezoekers te verleiden. Het belangrijkste kenmerk is dat de illusie wordt gewekt van diepte (3D) in een 2D beeld. Parallax werd vroeger veel ingezet bij computerspellen, door de achtergrond langzamer te laten bewegen dan de voorgrond. Denk aan Super Mario.

Om verder tot een optimale beleving te komen is de website responsive. Hierbij schaalt het design mee met de grootte van het scherm. Of de website dus op een desktop pc, een tablet of een smartphone wordt geopend en bekeken, is niet van invloed op de presentatie van de content. En dus ook niet op de leesbaarheid van tekst of de bruikbaarheid van de gebruikersinterface.

Commond ontwikkelde een concept voor de website dat ook is doorgetrokken naar de Facebook-pagina, advertenties en andere uitingen. Uitgangspunt is de generieke pay-off ‘Altijd en overal’, met als uitwerking de verschillende seizoenen en de weersomstandigheden die daarbij horen. Visueel leidt dat natuurlijk tot een aantrekkelijke presentatie. Zo worden alle uitingen afgestemd op de periode van het jaar waarin ze verschijnen.