Concept en inhoud voor het jaarverslag

Een jaarverslag is nog steeds een beproefd instrument om invulling te geven aan investor relations-beleid. Hoe zet je echter doeltreffend content in om de ontwikkelingen van het afgelopen jaar, en de strategie voor de komende jaren, voor het voetlicht te brengen? Met informatie die vertrouwen wekt en objectief te interpreteren is.

Concept-en-inhoud-voor-jaarverslag-600x276

Voor het concept en de realisatie van het Engelse en Nederlandse jaarverslag van Draka Holding zoomde Commond in op het thema ‘innovatie’, een van de vier kernpunten uit de strategie van de beursgenoteerde onderneming. Hoe breng je innovatie anno 2010 in beeld? Door een benadering vanuit het perspectief duurzaamheid.

Het beursgenoteerde Draka Holding ontwikkelt, produceert en verkoopt wereldwijd kabeloplossingen voor toepassingen in vliegtuigen, treinen en auto’s, schepen, op booreilanden, in liften en windmolens, huizen en kantoren. Jaarlijks investeert de onderneming een substantieel deel van de omzet in innovatie en R&D.

Draka Holding acht juist in economisch slechte tijden investeringen nodig. Reden temeer om innovatie te benoemen tot centraal thema voor de communicatie met investeerders. Commond bedacht het concept, werkte dit (redactioneel) uit en realiseerde aansluitend de totale productie van het jaarverslag. Bijzonder – en niet onbelangrijk – is dat de vormgeving werd gestoeld op nieuwe richtlijnen voor de corporate huisstijl. Daarmee werd dit jaarverslag de eerste uiting die het nieuwe gezicht van de onderneming toonde. Benieuwd naar het resultaat?