FOOD: vakmensen maken het verschil

Een nieuwe naam, een nieuwe merkpositionering én een nieuwe contentstrategie – dat vraagt om een nieuw relatiemagazine. En dus ontwikkelden we voor SVO vakopleiding food een nieuw blad: FOOD!

SVO-Food-keyvisual-600x276

SVO is een klinkende naam in vakopleidingen voor de Nederlandse voedingssector. Historisch gezien staan de letters voor ‘Slagerij Vakopleidingen’, maar die naam dekt de lading al een tijd niet meer. SVO vakopleiding food, zoals de naam sinds 14 juni 2013 luidt, verzorgt cursussen en beroepsopleidingen voor medewerkers van onder meer versspeciaalzaken, supermarkten, de voedselverwerkende industrie en fastfoodrestaurants.

Voortvloeiend uit de herpositionering, ontwikkelde Commond een nieuw concept en formule voor een relatiemagazine als belangrijke pijler in de contentstrategie van SVO. De uitdaging: een aantrekkelijk, laagdrempelig blad maken voor en over vakmensen in foodbedrijven. Een blad dat laat zien hoe kennis en vaardigheden de passie en het werkplezier van deze mensen vergroten. En, niet te vergeten, een blad waar een brede doelgroep zich in herkent: huidige deelnemers en studenten, contactpersonen bij leerbedrijven, maar ook (potentiële) opdrachtgevers: van mkb-er tot HR-manager.

Of we in die opgave geslaagd zijn? Oordeel zelf.

FOOD verschijnt vier keer per jaar. Commond ontwikkelde een redactieformule, een nieuw design en verzorgt de complete productie, inclusief alle redactionele content (tekst, fotografie, illustratie en vormgeving).

 

SVO-02 SVO-03 SVO-04 SVO-05 SVO-06 SVO-07