Nieuwe ‘energy boost’ voor Napoleon

In 2012 introduceerde het merk Napoleon een nieuwe smaak ter gelegenheid van zijn 100e verjaardag: Energy. Een variant die vooral jongeren aanspreekt. Pervasco, de organisatie die onder andere Napoleon produceert en op de markt brengt, constateert een hoge betrokkenheid van kopers. Zo hoog dat er ook veel en spontaan in social media over wordt gesproken. Om dit verder uit te bouwen – en in contact te komen met deze ‘echte ambassadeurs’ – lanceerde Commond een nieuwe website met een sterke focus op de integratie met Twitter en Facebook.

NAPOLEON-600x276

Napoleon. Wie kent het snoepje niet? In 2012 was het precies 100 jaar geleden dat de geelzure kogel in Antwerpen voor het eerst werd gemaakt. Het product is door de jaren heen amper veranderd, terwijl er wel regelmatig nieuwe, aansprekende smaken op de markt kwamen. Tegenwoordig is de originele, geelzure variant (Lempur) nog steeds erg populair, al moet deze het in Nederland inmiddels afleggen tegen de nog meer verkochte salmiakversie.

Afgelopen zomer introduceerde Napoleon de Energykogels. Inderdaad, met de smaak en de milde werking van een energiedrankje, dankzij toevoeging van taurine, cafeïne en vitaminen B. Het doel van de introductie was al direct ambitieus: een positie op de schappen verwerven die net zo sterk is als de Lempur, de zwart-witkogel en de dropkogel. Een belangrijke tool in de promotie is sampling. Hiervoor bezoekt een promotieteam regelmatig festivals, stads- en winkelcentra, grote evenementen, en introductiedagen van universiteiten en hogescholen. De door Commond ontwikkelde website ondersteunt verder consumentenacties waarbij deelnemers hun eigen gewicht in Napoleons konden winnen of – recent – VIP weekpassen bij HealthCity…