Unique: Nieuwe Tijden dienen zich aan!

Uitzendbureau Unique en TNO houden elk jaar een grootschalig onderzoek onder MKB’ers in ons land: de MKB Marktmonitor. Deze thermometer voor economische bedrijvigheid in ons land kreeg als thema ‘Nieuwe Tijden’ mee en is een belangrijke informatiebron voor het midden- en kleinbedrijf. Alleen al omdat het een goede voorspeller blijkt te zijn. Na de aftrap met een online te volgen persconferentie, en veel landelijke publiciteit, etaleert Unique de resultaten op basis van een crossmediaal contentplatform.

Invulling geven aan een platform

Commond werd gevraagd invulling te geven aan dit platform. Als onderdeel daarvan ontwikkelden we een customer medium voor de presentatie van de onderzoeksresultaten, en realiseerden we webvideo’s op basis van interviews met experts en wetenschappers én een videographic. In alle gevallen: van concept tot realisatie.

Een aantrekkelijk magazine

De resultaten werden – in tegenstelling tot voorgaande jaren – niet gepresenteerd in een obligaat onderzoeksrapport, maar in een 58 pagina’s tellend magazine. Naast een aantrekkelijke vormgeving van de resultaten in infographics, brengt het magazine ook interviews met autoriteiten die hun visie geven, verhalen uit de praktijk én interessante ‘weetjes’ over drie deelthema’s: bedrijfseconomische ontwikkelingen, aantrekkelijk werkgeverschap en social media. In het magazine wordt via URL’s en QR-codes verwezen naar meer informatie op de (mobiele) website van Unique, waar impressies zijn te zien van de interviews die voor de uitgave plaatsvonden. Ook is daar de videographic van de onderzoeksresultaten te zien.