Cases

…waar we trots op zijn

Meer informatie? Neem contact op.

  • Animaties voor veiliger zorg zonder misverstanden

    Amphia borgt en verbetert de veiligheid en kwaliteit van zorg. Om de kernboodschap intern onder de aandacht te brengen, zet het ziekenhuis 2D-animatie in. Lees verder

  • Hoe breng je ‘makkelijker werken’ in beeld?

    De vraag van Unique: Hoe breng je een platform in beeld, waarin opdrachtgevers makkelijker kunnen werken? Ons advies: een uitleganimatie! Lees verder

  • Design voor online en print jaarverslag USG People

    Voor USG People, een van de grootste hr-dienstverleners in Europa, waren we verantwoordelijk voor het graphic en online design van de jaarverslagen over 2014 en 2015. Lees verder

  • Maître André zet ultraverse maaltijden op (menu)kaart

    Mede met het oog op een presentatie voor de internationale vakbeurs PLMA gaf Commond inhoud en relevantie aan het verhaal van maaltijdbereider Maître André. Lees verder

  • Een robot als collega?

    USG People en AOG School of Management presenteerden tijdens Werkverkenners LIVE hun onderzoek naar de toekomst van mens en robot op de arbeidsmarkt. Lees verder

  • Andere strategie leidt tot nieuwe visuele identiteit

    Voor Pervasco ontwikkelden we een nieuwe visuele identiteit waarbij we in het beeldmerk de associatie leggen met het productieproces van snoepjes. Lees verder

  • Video vertelt verhaal over bouw windmolenpark

    Commond doet in 2015 verslag van de bouw van het windpark Westermeerwind. Storytelling, met video en animatie als hoofdrolspelers. Lees verder

  • Yoba: website nu online en binnenkort in de winkel

    Voor Yoba ontwikkelden we een nieuwe, consumentgerichte website met een responsive one page design. Dat smaakt naar meer! Lees verder

  • ZON: magazine zet vrijwilligers in het zonnetje

    Voor de Zonnebloem zijn vrijwilligers enorm belangrijk. Daarom verdienen ze een eigen magazine. ZON. Ontwikkeld en gerealiseerd door Commond. Lees verder

  • Met een nieuwe website bouwt SCAB verder

    Een heldere website, een strakke planning – samen met de accountants en adviseurs van SCAB zetten we onze schouders eronder. Lees verder

  • Whiteboard animatie: de kracht van beeld

    Voor Veldhoen + Company creëerden we een whiteboard animatie, die hun visie op Activity Based Working in beeld brengt. Lees verder

  • Trendrapport 2014 biedt perspectief

    MKB Marktmonitor is het trendrapport dat Unique dit jaar voor de zesde maal publiceert. Een effectieve content marketing tool! Lees verder

  • Fashion on wheels: mode voor iedereen

    Ook rolstoelgebruikers willen er modieus uit kunnen zien. Daarom hebben we samen met de Zonnebloem ‘Fashion on wheels’ in het leven geroepen. Lees verder

  • Napoleon-commercials: impact op de winkelvloer

    Met drie korte, pakkende tv-commercials van elk 15 seconden verleidt Napoleon de echte snoepliefhebber en zet daardoor het merk sterker op de kaart. Lees verder

  • EcoSmart: Tulpen in het Stadskantoor!

    De eerste stap naar een afvalvrije omgeving is niet moeilijk. Voor de campagne van EcoSmart realiseerden we diverse communicatiemiddelen. Lees verder

  • Animatie – MSD: Van droom naar werkelijkheid

    Hoe vertel je kort en krachtig waar je als bedrijf voor staat? Voor het farmaceutische bedrijf MSD ontwikkelden we een aansprekende animatie. Lees verder

  • Anta Flu speelt in op webtrend met parallax

    Een parallax scrollende website: een aantrekkelijke presentatie voor AntaFlu, het bekende keelsnoepje voor ‘altijd en overal’. Lees verder

  • FOOD: vakmensen maken het verschil

    Een nieuwe naam, een nieuwe merkpositionering én een nieuwe contentstrategie – dat vraagt om een nieuw relatiemagazine. Lees verder

  • Pivot Park: de website als ‘spil’ in de profilering

    Pivot Park: een campus voor innovatie in de life sciences. Wij schreven de teksten voor de website, de spil in de communicatie van het park. Lees verder

  • Content in de juiste context. Met persona’s!

    De kracht van persoonlijke verhalen. Dat principe lag zo’n jaar geleden ten grondslag aan de nieuwe website voor de Zonnebloem. Lees verder

  • Napoleon Brasil: consumenten kiezen!

    Crowdsourcing: consumenten bepaalden de nieuwe smaak voor Napoleon Brasil, via een uitgebreide campagne op Facebook. Lees verder

  • Voorkeur voor gedrukt personeelsmagazine

    Voor Siemens Nederland ontwikkelden we een vernieuwde bladformule voor het al jaren bestaande personeelsmagazine Schakels. Lees verder

  • Autospecialist VDAkker: De auto voorbij

    Als autospecialist een boek uitgeven dat volstaat over auto’s? Welnee! Met VDAkker maakten we een prachtig boek over elf bijzondere klanten. Lees verder

  • Content marketing-tool voor Unique

    De resultaten van de Marktmonitor van Unique Nederland presenteerden we als customer medium, whitepaper én infographic. Lees verder

  • Nieuwe ‘energy boost’ voor Napoleon

    De introductie van de nieuwe Energykogel van Napoleon was aanleiding voor een nieuwe website, mét Facebook- en Twitter-integratie. Lees verder

  • ASA: Content marketing met talent

    Jong talent naar de top. Onder die noemer verzocht ASA ons om invulling te geven aan de content marketing van een talentvol onderzoek. Lees verder

  • Content met innovatieve inhoud voor Zeelandia

    We helpen de innovatiekracht van Zeelandia te tonen, door het uitwerken van content voor internationale vakbladen in de bakkerijbranche. Lees verder

  • Curver: Van afval tot een duurzaam product

    In een webvideo (in zes talen) bieden we samen met Curver een kijkje achter de schermen bij de recycling van plastic. Lees verder

  • Unique: Nieuwe Tijden dienen zich aan!

    De resultaten van de jaarlijkse MKB Marktmonitor van Unique Nederland presenteerden we in een crossmediaal contentplatform. Lees verder

  • Aan de slag voor de Zonnebloem!

    Hoe leuk is dat, om te mogen werken voor een van de bekendste charitatieve instellingen van Nederland: de Zonnebloem! Lees verder

  • Content MSD in vertrouwde handen

    Het farmaceutische bedrijf MSD doet een beroep op ons: van artikelen in het personeelsmagazine tot webteksten, video, animatie en brochures. Lees verder

  • Ricoh Nederland: ‘Fit 4 the Future’

    Ricoh is volop in verandering. Commond gaf samen met Ricoh invulling aan strategie en uitwerking van de communicatie hierover met de medewerkers. Lees verder

  • Content for brands: PR-teksten voor PUMA

    Voor Dobotex, licentiepartner van PUMA, schreven we de teksten voor trade magazines. In twee talen én in de juiste tone-of-voice. Lees verder

  • Flexibel en pragmatisch naar een jaarverslag

    Voor Draka ontwikkelden we jarenlang het Nederlandse en Engelstalige jaarverslag. Overzichtelijk en to-the-point, met een heldere redactionele invulling. Lees verder

  • Van informatiestroom naar contentstrategie

    Voor Siemens Nederland ontwikkelden we een nieuwe strategie voor alle interne communicatie. Meer content op maat voor de doelgroepen! Lees verder

  • Proef: het merk zélf als bladformule

    Proef is méér dan alleen een receptenblad: we ontwikkelden een compleet magazine dat de wereld van de Keurslager laat zien. Lees verder

  • BSH-medewerkers: Simply the best!

    Hoe krijg je alle neuzen dezelfde kant op om bedrijfsprocessen te verbeteren? Wij ondersteunden het interne verandertraject van BSH. Lees verder

  • Unicum: best of both worlds

    Voor Unique ontwikkelden we een personeelsmagazine dat bij de nieuwe merkwaarden en merkbelofte van Unique past. Lees verder

  • Merkstrategie Business School Notenboom

    Als onderwijsinstelling móet je helder communiceren met je studenten. Daarom vitaliseerden we de merk-, communicatie- en contentstrategie. Lees verder

  • Wat is een museum waard?

    Wat is een museum de maatschappij waard? Een actuele en beladen vraag, waarop verschillende antwoorden mogelijk zijn. Lees verder

  • Effectieve communicatie verandert gedrag

    Voor Siemens ontwikkelden we een campagne om medewerkers bewuster te maken van het thema ‘veiligheid’. Lees verder

  • Introductiecampagne Melior Medica

    Een geheel nieuwe dienstverlening in de zorg: een persoonlijk medisch adviseur. Commond werkte de merkidentiteit en positionering uit. Lees verder

  • Amphia Ziekenhuis: Werken aan vertrouwen

    Amphia startte een programma voor meer patiëntgerichtheid. Commond verzorgde onder andere de content van een nieuwsbrief voor medewerkers. Lees verder

  • Concept en inhoud voor het jaarverslag

    Een jaarverslag is nog steeds een beproefd instrument om invulling te geven aan investor relations-beleid. Lees verder

  • Van symposium naar Dag van de Diversiteit

    Palet vroeg Commond een originele uitnodiging. Het resultaat: een nieuwe positionering van het symposium van Brabant Bekent Kleur. Lees verder

  • Content voor alle doelgroepen

    Van meer dan 60 (!) periodieken naar drie heldere contentplatforms: de pijlers in de publicatiestrategie van de gemeente! Lees verder

  • Commond ondersteunt Yoba for Life

    Yoba for Life promoot de productie van probiotische yoghurt. Lokaal ondernemerschap wordt uitgedaagd. En wij ondersteunen Yoba! Lees verder

  • Corporate finance: een inhoudelijk verhaal

    Gedegen inhoudelijke communicatie: Voor Van Oers verzorgt Commond de invulling van diverse instrumenten in de contentstrategie. Lees verder

  • Zachte content kreeg een politieke lading…

    Twee animatiecommercials én een abricampagne voor een nieuw snoepje bleven niet onopgemerkt bij onze Zuiderburen… Lees verder

  • Content voor citymarketing

    Voor Dordrecht Marketing realiseren we uiteenlopende middelen: van een evenementenkalender tot websites en een magazine. Lees verder

  • Introductie nieuw assortiment Lonka

    Voor een nieuw assortiment van Lonka ontwikkelden we een concept voor een televisiecommercial en een advertentie. Lees verder

  • Commond als betrouwbare partner

    Als preferred supplier levert Commond voor uiteenlopende publicaties content aan de IND (Immigratie- en Naturalisatiedienst). Lees verder

  • Investor relations: betrouwbare content

    Vertrouwenwekkende content staat voor Draka op één. Commond realiseerde in dat kader het jaarverslag, inclusief inhoudelijke invulling van het thema. Lees verder

  • Libra Zorggroep: Content die ontzorgt

    Met schaalvergroting in de zorg neemt het belang van communicatie toe. Relevante informatie moet daarom op maat worden gepresenteerd. Lees verder

  • Met content marketing inhaken op Mexicaanse griep

    Mysterieuze witte pakken op de NS-stations. Keelsnoepjes worden uitgedeeld. Een inhaker op de actualiteit voor Anta Flu op YouTube. Lees verder

  • ASTRIN: Help jij Nederland op weg?

    Commond ondersteunt branchevereniging Astrin: video’s laten zien wat werken in de verkeersindustrie aantrekkelijk maakt. Lees verder

  • VelopA: Een award als pr-instrument

    De marktleider in straatmeubilair nam het initiatief tot een ontwerpwedstrijd en schakelde Commond in. Het resultaat: de VelopA Design Award. Lees verder

  • Unique wil ‘Inhoud, met léf!’

    Inhoud en stijlvolle fotografie. Maar zeker ook de merkwaarde ‘lef’ moet terugkomen. Zo luidde de opdracht voor de ontwikkeling van het personeelsmagazine. Lees verder

  • Outsourcing interne communicatie

    De content productie voor interne communicatie outsourcen? Natuurlijk kan dat. Bij én met Siemens Nederland bewijst Commond het. Lees verder

  • De Drechtsteden: Dit is… genieten!

    Wonen in de Drechtsteden is aantrekkelijk. We maakten het zichtbaar met een magazine: Dit is… leven, wonen en genieten in de Drechtsteden! Lees verder

  • Curver, een bekend merk vitaliseren

    Met een overkoepelend thema zetten we het merk Curver terug op de kaart: aansluitend bij het verleden en vooruitkijkend naar wat komt. Lees verder

  • Marktwerking? Andere zorgcommunicatie!

    Aan het Amphia Ziekenhius stelden we een nieuwe vorm van publiekscommunicatie voor. Persoonlijk getint, vanuit patiëntperspectief! Lees verder