Pivot Park: de website als ‘spil’ in de profilering

Begin 2012 ontstond in Oss het Pivot Park: een science park voor (startende) bedrijven op het gebied van geneesmiddelenontwikkeling. In het nog jonge bestaan van het park zijn er inmiddels al 30 bedrijven en bedrijfjes actief. Een broedplaats van innovatie. De website is een belangrijk middel in de profilering van het park.

Veel science parken hebben een lange aanlooptijd nodig om goede voorzieningen en infrastructuur op te bouwen en komen daarom maar moeizaam van de grond. Omdat Pivot Park is voortgekomen uit een deel van de researchactiviteiten van het grote farmaceutische bedrijf MSD, startte het park goed voorbereid met moderne voorzieningen.

Pivot betekent ‘spil’ of ‘draaipunt’: iets waar alles om draait. Dat omschrijft ook de rol die het park wil spelen, onder meer door state-of-the-art voorzieningen beschikbaar te maken om ambitieuze bedrijven op het gebied van life sciences succesvol te laten starten of doorgroeien.

De website Pivotpark.nl is al net zo’n spil: het is het centrale punt in de communicatie, waarmee Pivot Park nieuwe huurders of partnerbedrijven en -instellingen bereikt. Een website met die functie moet een duidelijke, pakkende boodschap overbrengen. Commond verzorgde daarom de websiteteksten, nadat we eerder al de teksten schreven voor de profielfolder van het park.