BSH-medewerkers: Simply the best!

Hoe zorg je ervoor dat medewerkers zich bewust(-er) worden van hun klant- en servicegerichtheid? Hoe krijg je alle neuzen dezelfde kant op om verbeteringen in processen door te voeren? Voor die uitdagingen stond BSH – bekend van onder andere de merken Bosch, Siemens en Gaggenau – begin 2010.

Simply-the-best-600x276

Mentaliteitsverandering

BSH Huishoudapparaten wil de beste zijn en blijven. Beter gezegd: de benchmark zijn waar de concurrentie zich aan meet. En waarmee kan BSH zich van de concurrentie onderscheiden? Met service en persoonlijke aandacht voor retailers, consumenten én collega’s. Daarom initieerde het bedrijf het project Best Service Company. Onder deze noemer analyseerde BSH de trends in de markt en werd het verbeterpotentieel in kaart gebracht. Resultaat: meer dan 30 maatregelen die (gaan) bijdragen aan een mentaliteitsverandering. Best Service Company is dus zeker geen holle kreet.

Crossmediale middelenmix

Commond gaf creatief en inhoudelijk invulling aan het Best Service Company-concept, stelde een plan van aanpak op en ontwikkelde een crossmediale mix aan middelen om medewerkers mee te nemen in het veranderingsproces. E-mailnieuwsbrieven, artikelen in het personeelsblad, posters en content voor intranet zijn op dit moment de tools om Best Service Company inhoud te geven.