Trendrapport 2014 biedt perspectief

De MKB Marktmonitor is een trendrapport dat Unique Nederland dit jaar voor de zesde maal publiceert. In nauwe samenwerking met TNO werd dit jaar in het midden- en kleinbedrijf gepeild wat de verwachtingen zijn ten aanzien van omzet en personeel voor 2014. Daarnaast werd gevraagd naar de ervaring met innovatie en de financiering en organisatorische invulling daarvan.

Unique, Trendrapport 2014, MKB Marktmonitor

Trendrapport als effectieve content marketing

Het trendrapport is in meerdere opzichten een zeer effectieve content marketing tool. Door het onderzoek gaat Unique jaarlijks in gesprek met duizenden bedrijven. De vragen worden door eigen medewerkers in persoonlijke gesprekken of via e-mail afgenomen.

Inspelen op een veranderende markt

Op deze wijze was en is het mogelijk om tevens de nieuwe koers van Unique als full service dienstverlener onder de aandacht te brengen. Unique is nog steeds actief in arbeidsbemiddeling, maar biedt ondernemers nu ook oplossingen voor alle HR-vraagstukken. Daarmee wordt ingespeeld op de veranderende uitzendmarkt, waarin innovatie en vernieuwing steeds belangrijker zijn.

Opinion leaders aan het woord

Naast de onderzoeksresultaten en voorbeelden uit de praktijk, komen in het trendrapport ook opinion leaders aan het woord die inspireren en handvatten bieden voor strategische keuzes op het gebied van personeel en innovatie.

Commond verzorgde de volledige productie. Van de uitwerking van het (creatieve) concept, tot en met de interviews met opinion leaders en de vormgeving.