Napoleon-commercials: impact op de winkelvloer

Met drie korte, pakkende tv-commercials van elk 15 seconden wil Napoleon deze weken de echte snoepliefhebber verleiden. De commercials zijn te zien op RTL 4, RTL 5, RTL 7 en RTL 8. Naast de introductie van een nieuwe variant (Tropical Sweet) komen ook de smaken Energy en een combinatie van Dropkogels en Zwart-witkogels oogstrelend in beeld. Met de tv-campagne wil Napoleon het merk verder op de kaart zetten, de naamsbekendheid verhogen én de verkoop een duidelijke ‘boost’ geven.

De introductie van Napoleon Tropical Sweet, een mix van vijf tropische vruchtensmaken, is de vervolgstap op een Facebookactie waar we Napoleon in het najaar van 2013 mee ondersteunden. Daarin werd de consument gevraagd de nieuwe tropische vruchtensmaak voor Napoleon te kiezen. De reacties waren zo enthousiast en overweldigend dat besloten werd een mix te maken van uiteindelijk vijf smaken waar de consument het meest de voorkeur aan gaf: mango, meloen, guave, lychee en grapefruit.

Voor de commercials is gekozen voor het concept ‘the product is the hero’. De nadruk ligt op het poeder in het hart van elk snoepje dat elke variant zo uniek en herkenbaar maakt. Met een animatie in 3D worden de drie genoemde varianten gepresenteerd, die qua opbouw en compositie duidelijk samenhangend en consistent zijn. De tv-commercials worden ondersteund met acties op Facebook, advertenties in boodschappenmagazines en op de winkelvloer.