Unicum: best of both worlds

Na de fusie met Content heeft uitzendbureau Unique een nieuw gezicht gekregen met nieuwe merkwaarden en een nieuwe merkbelofte (‘Unique beweegt je’). Aan Commond de opdracht een personeelsmagazine te ontwikkelen dat bij die nieuwe identiteit past.

De culturen van het oude Unique en Content hadden veel overeenkomsten. De opzet van het personeelsblad was bij beide organisaties wel verschillend. Bij Content stonden de persoonlijke verhalen van medewerkers centraal, waar bij Unique de opzet toch meer aan het werk gerelateerd was.

Best of both worlds

Het nieuwe Unique bestaat uit ‘the best of both worlds’. Dit moet tot uiting komen in het personeelsmagazine Unicum, dat de nieuwe merkwaarden etaleert, trots en binding creëert en het uitzendbureau een eigen gezicht geeft.

Human interest staat voorop

Inhoudelijk zal Unicum minder gericht zijn op strategie en organisatie – daar zijn andere tools voor – maar meer op human interest. Met verrassende fotografie en vormgeving, die dynamiek en beweging uitstralen.

Anders dan het bekende

De medewerkers die het blad gaan schrijven, gaven tijdens een workshop de bestaande behoeftes en ideeën aan. De workshop had bovendien als doel de redactieleden te enthousiasmeren voor andere mogelijkheden dan de bekende. De uitkomst vormde samen met het genoemde wensenpakket de basis voor de bladformule en vormgeving.

Verrassend communicatieplatform

Unicum is een magazine waarin de eigen mening van medewerkers niet wordt geschuwd. Met verrassende rubrieken, veel journalistieke variatie en een aantrekkelijke presentatie. Het is een magazine dat aansluit bij de mediabeleving en -consumptie van de doelgroep. Unicum is een communicatieplatform: óók intranet en andere communicatietools worden benut om medewerkers van het nieuwe Unique te bereiken.