Voorkeur voor gedrukt personeelsmagazine

Voor Siemens Nederland ontwikkelde Commond een nieuwe bladformule voor het personeelsmagazine Schakels. Het resultaat was afgelopen maart te zien toen de eerste editie van het blad in de nieuwe stijl bij de medewerkers in de brievenbus viel. Een gedegen kwalitatief én kwantitatief onderzoek onder alle medewerkers lag eraan ten grondslag. Dat onderzoek toonde aan dat anno 2013 een gedrukt personeelsmagazine bij de Siemens Groep in Nederland nog steeds gewild is.

SIE-Schakels-blog-Cover-600x276

Print boven online

Slechts een handjevol medewerkers gaf de voorkeur aan een online editie. Ruim de helft van alle medewerkers daarentegen liet weten het personeelsmagazine nog steeds graag vast te willen pakken om het door te kunnen bladeren. Een gedrukt personeelsblad leeft en is bij Siemens dus nog niet ten dode opgeschreven.

Combinatie met nieuwsbrief

Het 24 pagina’s tellende magazine biedt een afwisseling tussen korte, sterk visueel gebrachte onderwerpen, achtergronden bij het nieuws over strategische thema’s en opiniërende onderwerpen. Over project- of business gerelateerde onderwerpen ontvangen de medewerkers elke drie weken op dinsdag een e-mailnieuwsbrief.

Boeien en raken

De uitdaging is steeds vast te stellen hoe je vaak besproken onderwerpen op een andere manier brengt, met een verrassende invalshoek. Zodanig dat je steeds weer medewerkers weet te boeien en te raken. Vandaar dat voortdurend wordt gezocht naar onderwerpen die controversieel zijn of die mensen uit verschillende geledingen van de organisatie bij elkaar brengt en verbindt.


SIE-Schakels-blog-binnen-5Siemens SchakelsSiemens SchakelsSiemens Schakels