Merkstrategie Business School Notenboom

Onderwijsinstellingen en particuliere aanbieders van opleidingen: helder communiceren vanuit een sterk merk wordt steeds belangrijker om studenten te vinden, te boeien en te binden. Voor Business School Notenboom, Institute for Business Hotel and Leisure Management, vitaliseerde Commond de merk-, communicatie- en contentstrategie.

Ambitie

De ambitie van Business School Notenboom laat geen vraagtekens open: uitgroeien tot top-end speler in de onderwijswereld. Business School Notenboom staat voor persoonlijk gericht kwaliteitsonderwijs voor Business, Hotel en Leisure Management. Dat omvat meerdere mbo- en hbo/bachelor-opleidingen, met verschillende uitstroomprofielen binnen de richtingen Business Administration, International Business & Management Studies, Marketing Management, Hotel Management en Events, Leisure & Travel Management.

Een merkstrategie op maat

Op basis van de identiteit en ambities van Business School Notenboom ontwikkelde Commond een hernieuwde merkstrategie. Vanuit een heldere visie en missie, zijn de naamgeving, merkwaarden en merkbelofte tegen het licht gehouden. En: aangepast op een actuele en relevante positionering van het merk.

Communicatiestrategie

Vanuit de merkstrategie is vormgegeven aan een communicatiestrategie, waarin corporate communicatie en activiteiten vanuit de vestigingen elkaar versterken. Met als beoogd resultaat: een grotere naamsbekendheid, een herkenbare positionering, meer word-of-mouth en een toename van de instroom van nieuwe studenten.

Contentstrategie: website en magazine

Als onderdeel van de communicatiestrategie werkt Commond een contentstrategie uit, die inmiddels is geïmplementeerd in een nieuwe website met een groeiscenario. Ook is inhoud en vorm gegeven aan het ‘studiemagazine’ Ready for Success, waarmee het nieuwe imago van Business School Notenboom wordt opgebouwd en bevestigd.