Zachte content kreeg een politieke lading…

Napoleon, bekend van de snoepjes met de zoete buitenkant en de zoute of zure kern, introduceerde twee nieuwe varianten met – voor het eerst – een verrassend zachte vulling: Cappuccino en Caramel-Crème. Daar draait het om -ook letterlijk!-  in twee animatiecommercials, waarvoor ons bureau de content leverde in de vorm van een script (met het intrinsieke product als basis) en de productie begeleidde.

Eerder realiseerden we ook commercials voor de varianten Lempur, Zwart-witkogels en Dropkogels. Dit voorjaar zal een speciale commercial voor de Vlaamse en Waalse markt te zien zijn.

Napoleon: Cappuccino

Napoleon: Caramel-Crème

België

Inhakend op de actualiteit overtuigden we opdrachtgever Pervasco (eigenaar van het merk Napoleon) met content voor een abricampagne voor België. Bij onze zuiderburen wilde in de zomer van 2009 de kabinetsformatie maar niet lukken. Onder leiding van Yves Leterme ontstond een ware politieke crisis. Met de prikkelende heading ‘Eindelijk.’ en de alles-verklarende toelichting ‘Napoleon gaat ons land regeren’, bemoeide ‘een snoepje’ zich onverwacht met de binnenlandse politiek. Een abri is een vluchtig medium dat door passanten niet onopgemerkt bleef. Erg veel spontane positieve reacties vielen Napoleon ten deel…

napoleon-politieke-lading-600x276