Even sparren?

Voor welke (creatieve) uitdaging staat jouw organisatie? We bieden graag aan om eens een uurtje vrijblijvend te sparren. Kun je meteen beoordelen of Commond het bureau is dat jouw organisatie en uitdagingen begrijpt. Bel 076 - 530 24 30 en vraag naar John Brands of Martijn Schillemans. Maken we nog dezelfde week een afspraak, drinken we koffie (of iets anders) en weet je meteen of er een klik is.

Neem contact op!
 

Blog

  • Wie durft te kiezen voor print?

    Verhalen vertellen. Het gaat steeds vaker met bewegend beeld. En uiteraard, online. Toch is digitaal niet altijd de meest geijkte keuze. Maar het vergt wel de nodige moed om anno nu vol overtuiging te kiezen voor print....

  • 6 tips om dit jaar te scoren met infographics

    Ons brein verwerkt beeld vele malen sneller dan tekst. Voor het in beeld brengen van feiten, processen en relaties, is een infographic daarom een uitstekend middel. Mits doordacht en goed gemaakt natuurlijk. Wil je in 2018 werk maken van infographics? Deze 6 tips helpen je op weg....

  • Goede voornemens – een contentkalender!

    2018 is aangebroken. Het begin van het jaar is een ideaal moment om plannen te smeden, met nieuwe kansen voor het brengen van nieuwe content. Een goed voornemen: werk aan je contentkalender 2018!...

  • Harde cijfers! Dáárom mag (online) video in geen enkele contentstrategie ontbreken

    Over de groeiende populariteit van video hoeven we niet uit te wijden. Die ontwikkeling is bekend. In ons eigen dagelijks werk als producent van content merken we die belangrijke verschuiving ook. ...

  • Lang leve de lange zin

    Lange teksten mogen weer. Althans, dat meen ik op te maken uit de opkomst van de term ‘longread’. Het ouderwetse leesverhaal, maar dan digitaal. Lezers hebben blijkbaar weer tijd voor tekst en een goed verhaal. Mag ik in het kielzog van deze trend een ander eerherstel bepleiten: dat van de lange zin?...

  • Waarom goede tekst begint én eindigt met koffie

    Koffie? Heerlijk. Zwart graag. Of, als het een dubbele espresso mag zijn, dan graag met een ‘mespuntje’ suiker. Het is ook de brandstof waar mijn teksten mee ontstaan. En waar elke goede tekst eigenlijk ook mee moet eindigen…....

  • Slecht spellen pleit voor goed checken

    Studenten beheersen het Nederlands onvoldoende, kopte NRC vorige week. Het gevolg is dat scripties en tentamens barsten van de taalfouten. Zij zijn niet de enigen. Op websites, in publicaties en mails kan het wemelen van de spelfouten....

  • De evolutie van het digitale magazine

    De tijd is rijp voor meer digitale magazines, zou je zeggen. Naast de laptop is ook een smartphone gemeengoed geworden. Vier op de vijf Nederlanders hebben zo’n slimme mobiel, onder jongeren is dat zelfs 95 procent. ...

  • De beeldparadox: grotere foto’s, kleinere budgetten…

    Internetverbindingen worden sneller en schermen groter. Goed nieuws voor websites en (online) magazines, die nog meer ruimte kunnen maken voor beeld. Paradoxaal genoeg lijken de aandacht en budgetten voor beeld echter alleen maar te krimpen…...

  • Video: is verticaal het nieuwe horizontaal?

    In de bioscoop, op televisie, op een computerscherm of tablet zijn we er zó aan gewend: video heeft een liggend formaat. Of de beeldverhouding nu 16:9 of 4:3 is, dat is vers twee, maar landscape is het devies. Punt. Maar is dat nog wel zo logisch? Een pleidooi voor verticale video....

  • Drie mythes over digitale magazines

    De afgelopen jaren heeft het digitale magazine zich verder ontwikkeld. Inmiddels is het heel gewoon geworden om geabonneerd te zijn op de digitale krant. Ook bij customer media hebben sommige bedrijven de overstap gemaakt van papier naar app of web. ...

  • Commond is VPRA Q-Certified

    Sinds eind mei is Commond VPRA Q-Certified. Hiermee voldoet ons bureau officieel aan alle kwaliteitseisen die de VPRA, de brancheorganisatie voor public relations- en communicatie-adviesbureaus, stelt....

  • Broodnodige content… of gebakken lucht?

    Stel: als supermarktketen wil je het brood in de aanbieding doen. Dat kan. Je wilt daar vervolgens een nieuwsbrief aan wijden. Kan ook. Hoe zorg je er dan voor dat de broodminnende consument naar de winkel holt om je product in te slaan? ...

  • Directiewisseling bij Commond

    Communicatiebureau Commond heeft een nieuwe directie, die bestaat uit John Brands en Martijn Schillemans....