Even sparren?

Voor welke (creatieve) uitdaging staat jouw organisatie? We bieden graag aan om eens een uurtje vrijblijvend te sparren. Kun je meteen beoordelen of Commond het bureau is dat jouw organisatie en uitdagingen begrijpt. Bel 076 - 530 24 30 en vraag naar John Brands of Martijn Schillemans. Maken we nog dezelfde week een afspraak, drinken we koffie (of iets anders) en weet je meteen of er een klik is.

Neem contact op!
 

Broodnodige content… of gebakken lucht?

Stel: als supermarktketen wil je het brood in de aanbieding doen. Dat kan. Je wilt daar vervolgens een nieuwsbrief aan wijden. Kan ook. Hoe zorg je er dan voor dat de broodminnende consument naar de winkel holt om je product in te slaan? Door waardevolle content. Albert Heijn sloeg deze week de (brood)plank aardig mis.

Goede content marketing is een krachtige techniek. Je creëert een band tussen jouw merk en je klanten, door ze uitdagende, verrassende, interessante of engaging content aan te bieden. Helaas is het begrip behoorlijk aan erosie onderhevig. Of het raakt wat beschimmeld, om in bakkerstermen te blijven.

Neem Albert Heijn. Daar moest deze week dus het brood in de aanbieding. Een kans! Om interessante content te delen. Over wat er allemaal speelt in de wereld van eten en gezondheid bijvoorbeeld. Want past brood nu wel of niet in een gezond dieet? En wat voor brood neem ik dan? Wel of geen brood eten is hot.

Een kans dus om mij als lezer en – volgens Albert Heijn – broodliefhebber te boeien. Maar wat voor content krijg ik? De twee langste teksten uit de mailing die mij aan het goedkope brood moet helpen zeggen niet zo heel veel:

Niets, eigenlijk. Want wat is er nu zo spannend aan brood? Albert Heijn legt het niet uit. Of het moet woensdag krentenbollendag zijn. Is een tosti – waarbij ik nota bene zélf moet verzinnen waarmee ik mijn brood beleg – het ‘spannendste’ wat Albert Heijn kan bedenken met brood? De kans om me te lokken met smakelijke content, in de vorm van verrassende recepten bijvoorbeeld, laat Appie hier liggen.

Een gemiste kans? Deze nieuwsbrief van Albert Heijn is een misbaksel, zou de bakker bij ons om de hoek zeggen. Hij bevat geen content maar nontent, concludeerden we vandaag aan de lunchtafel bij Commond. En daar aten we heerlijk vers brood bij. Van de warme bakker om de hoek.

Geen reacties

Plaats een reactie: