Even sparren?

Voor welke (creatieve) uitdaging staat jouw organisatie? We bieden graag aan om eens een uurtje vrijblijvend te sparren. Kun je meteen beoordelen of Commond het bureau is dat jouw organisatie en uitdagingen begrijpt. Bel 076 - 530 24 30 en vraag naar John Brands of Martijn Schillemans. Maken we nog dezelfde week een afspraak, drinken we koffie (of iets anders) en weet je meteen of er een klik is.

Neem contact op!
 

Goede voornemens – een contentkalender!

2018 is aangebroken. Het begin van het jaar is een ideaal moment om plannen te smeden, met nieuwe kansen voor het brengen van nieuwe content. Een goed voornemen: werk aan je contentkalender 2018!

Bij Commond bloggen we regelmatig over onderwerpen die ons interesseren. Ad hoc, omdat we iets leuks of interessants tegenkomen. Maar regelmatig bloggen is iets wat je ook kunt plannen. Bijvoorbeeld met een contentkalender: een handig hulpmiddel om consistent relevante, nieuwe content te produceren. Een kalender geeft overzicht en biedt houvast op korte en lange termijn. Je kunt bijvoorbeeld anticiperen op evenementen en wanneer je iets af moet hebben.

Tips!

Een nieuw jaar ligt voor ons, dus dit is het perfecte moment om zelf een contentkalender te maken. Hierbij wat tips over hoe je dat het beste aanpakt:

  1. Voor wíe schrijf je? Waarschijnlijk zijn er meerdere (sub)doelgroepen. Bedien ze met passende content.
  2. Kijk binnen je organisatie naar bronnen voor de inhoud van de content. Gebruik presentaties voor trainingen. Of data uit eigen onderzoek. Of interview collega’s over hun expertise, gekoppeld aan een actuele business case.
  3. Wissel af! Kies voor video, animatie, audio, foto’s of tekst. Vergeet ook eerder gepubliceerde blogs niet. Met een update over nieuwe ontwikkelingen hergebruik je ze op een slimme manier. Plan daarom ook regelmatig een content audit!
  4. Vul in wat je dagelijks, wekelijks, maandelijks of jaarlijks brengt en voor wie. Denk daarbij aan datumgerelateerd bedrijfsnieuws, zoals productlanceringen of campagnes. Maar ook periode- of seizoensgebonden content kan aan de orde zijn, net als evenementen of (feest)dagen waar je op kunt inhaken.
  5. Publiceer, promoot op sociale media, volg de views en pas eventueel je kalender aan!

Contentkalender zelf bouwen?

Hoe bouw je je eigen contentkalender? Dat kan op allerlei manieren. Met een ‘ouderwets’ Excel-bestand bijvoorbeeld. Als je een WordPress-website gebruikt, zijn er ook plugins beschikbaar. En er zijn diverse online tools, zoals CoSchedule of Buffer.

Hulp nodig?

Hulp nodig bij het ontwikkelen van een contentkalender? graag. Of het nu gaat om het meedenken over een contentstrategie of het uit handen nemen van de productie van content: neem gerust contact met ons op!

Geen reacties

Plaats een reactie: