Even sparren?

Voor welke (creatieve) uitdaging staat jouw organisatie? We bieden graag aan om eens een uurtje vrijblijvend te sparren. Kun je meteen beoordelen of Commond het bureau is dat jouw organisatie en uitdagingen begrijpt. Bel 076 - 530 24 30 en vraag naar John Brands of Martijn Schillemans. Maken we nog dezelfde week een afspraak, drinken we koffie (of iets anders) en weet je meteen of er een klik is.

Neem contact op!
 

Directiewisseling bij Commond

Communicatiebureau Commond heeft een nieuwe directie, die bestaat uit John Brands en Martijn Schillemans. De directiewisseling is onderdeel van de volledige overname van het bureau door beiden en het terugtreden van oprichter Han van den Eijnden.

John Brands en Martijn Schillemans zijn al geruime tijd werkzaam bij Commond als communicatieadviseur en waren lid van het managementteam. Ook waren zij als aandeelhouder verbonden. Han van den Eijnden blijft voor een aantal projecten als senior-adviseur bij Commond actief.

Communicatiebureau

Commond is opgericht in 1986 als Communicatie & Onderneming. Vanaf het begin richt het full service communicatiebureau zich in de breedte op het adviseren van opdrachtgevers, in zowel de profit- als non-profitsector. Commond realiseert interne en externe communicatiemiddelen om invulling te geven aan die adviezen.

Verhalen van merken

Sinds eind 2009 presenteert het communicatiebureau zich onder de verkorte naam Commond, als bureau dat merken inhoud levert op basis van de eigen merkstrategie: ‘Content for brands’. “Het is een juiste keuze geweest om meer en meer de nadruk te leggen op de eigen inhoud en verhalen van bedrijven en organisaties”, licht Martijn Schillemans toe. “In het communicatie- en medialandschap hebben grote verschuivingen plaatsgevonden. Niet alleen van print naar online, maar ook van betaald adverteren in de media naar het inzetten en invullen van eigen media en communicatiekanalen.” Commond heeft in een vroeg stadium op die ontwikkelingen ingespeeld.

Waardering

“Kerngedachte in onze filosofie en benadering is dat we snel en zonder omwegen resultaat willen laten zien”, zo kenschetst John Brands de no-nonsense werkwijze van Commond. “Zonder onnodig lang onderzoek vooraf. Die handen-uit-de-mouwen mentaliteit hebben we in de loop der jaren steeds verder vormgegeven. We zien dat onze klanten ons ook daar om waarderen.”

Open omgeving

Opvallend is dat Commond geen hiërarchische organisatiestructuur kent. Medewerkers en management werken samen op basis van gelijkwaardigheid in een open omgeving. “Ook letterlijk: we doen ons werk in één open kantoorruimte, waar veel met glas is gewerkt. Wat dat betreft echt volledig transparant dus”, zegt Martijn Schillemans. “Het stelt ons in staat om snel te kunnen schakelen tussen de wisselende projectteams met collega’s. Afhankelijk van de sector of branche waarin de (potentiële) opdrachtgever opereert en de omvang en de aard van een project, stellen we namelijk teams samen van onze medewerkers”, vult John Brands aan.

Over Commond – Content for brands

Commond is een communicatiebureau dat inhoud levert voor merken die er toe doen. Met verhalen die raken. In woord en beeld. Online en offline. We adviseren over merk-, communicatie- en contentstrategie. We bedenken concepten voor merk- en communicatiecampagnes en middelen. We maken content voor elk intern en extern communicatiemiddel, online en offline. Commond is lid van de VPRA (Brancheorganisatie voor public relations en communicatie-adviesbureaus) en werkt voor aansprekende opdrachtgevers als de Zonnebloem, Siemens, MSD, Vereniging van Keurslagers, Unique, Amphia Ziekenhuis, Napoleon, Anta Flu en Zeelandia.

Geen reacties

Plaats een reactie: