Even sparren?

Voor welke (creatieve) uitdaging staat jouw organisatie? We bieden graag aan om eens een uurtje vrijblijvend te sparren. Kun je meteen beoordelen of Commond het bureau is dat jouw organisatie en uitdagingen begrijpt. Bel 076 - 530 24 30 en vraag naar John Brands of Martijn Schillemans. Maken we nog dezelfde week een afspraak, drinken we koffie (of iets anders) en weet je meteen of er een klik is.

Neem contact op!
 

Andere strategie leidt tot nieuwe visuele identiteit

Een nieuwe directie die een ambitieuze strategie heeft om de komende jaren substantieel te groeien met tal van bekende snoepmerken. Daar hoort een andere visuele identiteit bij volgens Pervasco. Commond gaf er vorm aan.

Transitie

Napoleon en Anta Flu zijn bij het grote publiek doorgaans wel bekend. Dat geldt minder voor Pervasco, de organisatie achter beide snoepmerken. Een nieuwe directie presenteerde een ambitieuze strategie om de komende jaren substantieel te groeien. Ten eerste komt er een rebranding van de snoepmerken en daarnaast vinden er ook in de productie ingrijpende wijzigingen plaats. Een behoorlijke transitie dus. En bij die verandering zocht Pervasco een nieuwe visuele identiteit. Commond gaf er vorm aan.

Nieuwe koers

Pervasco timmert al meer dan veertig jaar als familiebedrijf aan de weg. Vandaag de dag is dat nog altijd zo. Toch betekent dat niet dat aan alle tradities en communicatie-uitingen wordt vastgehouden. Met de nieuwe koers wil het bedrijf nadrukkelijker laten zien waar het voor staat. Onder meer met de talloze mogelijkheden voor verkoop, marketing, productie en distributie van suikerwerk, chocolade en snacks.

Vele mogelijkheden

Aan de basis van de ontwikkeling van het nieuwe logo liggen de kernwaarden van Pervasco: kwaliteit, innovatie, diversiteit en onderscheid. De slogan ’A world of possibilities in sweets’ onderstreept daarbij het internationale karakter. Het mag duidelijk zijn dat de nieuwe identiteit een uitstekend vehikel is om de organisatie anders te positioneren.

Visualisatie

Pervasco maakt hard suikerwerk en gebruikt alleen natuurlijke kleurstoffen. De wijze waarop al deze snoepjes worden gemaakt, heeft Commond terug laten komen in de visualisatie. Uitgangspunt: het basismengsel voor snoep dat nog heel ambachtelijk, in grote koperen ketels, wordt gekookt en waarbij een grote, draaiende kolk ontstaat. Dat heeft Commond terug laten komen in het beeldmerk dat door de vorm tevens de associatie legt met ‘een wereld aan mogelijkheden’ in productie, logistiek en verkoop.

Merkbelofte vertalen naar visuele identiteit?

Bel John Brands