Even sparren?

Voor welke (creatieve) uitdaging staat jouw organisatie? We bieden graag aan om eens een uurtje vrijblijvend te sparren. Kun je meteen beoordelen of Commond het bureau is dat jouw organisatie en uitdagingen begrijpt. Bel 076 - 530 24 30 en vraag naar John Brands of Martijn Schillemans. Maken we nog dezelfde week een afspraak, drinken we koffie (of iets anders) en weet je meteen of er een klik is.

Neem contact op!
 

Bij een nieuwe naam hoort een mooie visuele identiteit

Voor drie organisaties mocht Commond een nieuwe visuele identiteit ontwikkelen: Annature Geboortezorg, Microvida en Miles Research. Voor de eerste twee organisaties ontwikkelden we, naast de creatie van een logo en een huisstijl, ook de naam en verzorgden we de teksten, het design en de realisatie van de website en e-mailings.

Merkwaarden en ambities

Bij het bedenken van een nieuwe naam en de ontwikkeling van een merk en huisstijl is het van belang in (briefing)gesprekken snel tot door te dringen tot de merkwaarden, de ambities én de kwaliteit van de dienstverlening die de opdrachtgever voor ogen heeft. Alleen zo kan er gevolg worden gegeven aan een efficiënt creatief proces om tot doordachte voorstellen voor de juiste vormen, typografie en kleurstelling te komen. De visuele identiteit staat aan de wieg van een nieuw merk. En hoe klein of groot het merk ook is, het bepaalt direct in grote mate de uitstraling en hoe het beklijft in het hoofd en hart van de ontvanger.

Annature: persoonlijk karakter benadrukken

Annature is de naam van de organisatie waarin alle verloskundigenpraktijken en kraamzorgorganisaties in West-Brabant nauw samenwerken met kinderartsen en gynaecologen van het Amphia ziekenhuis. In de visuele identiteit is gebruikgemaakt van warme, sympathieke kleuren met in het midden het silhouet van een zwangere vrouw. Die centrische positie is analoog aan de positie die de cliënt binnen Annature Geboortezorg inneemt. Het beeldmerk benadrukt het persoonlijke karakter, de zorg en geborgenheid. Het verloop in de kleuren is een subtiele verwijzing naar verschillende fases tijdens de zwangerschap.

annature-logo

Microvida: microbiologie met kleur

Microvida is het kenniscentrum en laboratorium voor medische microbiologie en infectiepreventie, dat actief is in West-Brabant en Zeeland. Kleurrijke cirkels geven de ‘O’ in de naam weer en duiden op microscopisch onderzoek. Het beeldmerk kan tevens gezien worden als een petrischaal, het bekende platte, ronde schaaltje dat in de bacteriologie wordt gebruikt voor bacteriekweken . De kleuren zijn helder en lopen als ware het verschillende vloeistoffen door elkaar heen.

microvida-logo

Miles Research: onderzoeken met raakvlakken

Miles Research is een marktonderzoekbureau voor klant- en medewerkerstevredenheidsonderzoeken waarbij opdrachtgevers zelf in kunnen loggen op de onderzoeken om eenvoudig resultaten te kunnen zien en er actief mee aan de slag te gaan. Het logo bestaat uit een beeldmerk met een centrisch punt met daaromheen de verschillende onderzoeksgebieden die naast elkaar bestaan, maar soms in elkaar overlopen. De onderzoeksgebieden worden gesymboliseerd door frisse, aansprekende en eigentijdse kleuren en lijnen.

miles-research-logo

Een visuele identiteit is niet alleen maar een logo.

Neem contact met ons op