Even sparren?

Voor welke (creatieve) uitdaging staat jouw organisatie? We bieden graag aan om eens een uurtje vrijblijvend te sparren. Kun je meteen beoordelen of Commond het bureau is dat jouw organisatie en uitdagingen begrijpt. Bel 076 - 530 24 30 en vraag naar John Brands of Martijn Schillemans. Maken we nog dezelfde week een afspraak, drinken we koffie (of iets anders) en weet je meteen of er een klik is.

Neem contact op!
 

De reis van de bevlogen medewerker

Hoe bewust ga je als werkgever om met de bevlogenheid van medewerkers? En wat verwacht je als werknemer van je baas als het gaat om bevlogenheid, waardering en cultuur? De negende HR Marktmonitor van Unique Nederland is het resultaat van een uniek en grootschalig onderzoek. Onder werkgevers én werknemers.

De HR Marktmonitor is een initiatief van Unique Nederland dat in samenwerking met Motivaction Research & Strategy werkgevers en werknemers benaderde mee te doen aan het onderzoek. Ruim vierduizend deelnemers gaven antwoord op vragen over waardering, cultuur, verzuim, verloop en ontwikkeling. Werkgevers kregen vragen over hun verwachtingen voor 2018. En bij werknemers werd gepeild hoe groot de kans is dat zij van baan veranderen en wat een werkgever kan doen om ervoor te zorgen dat ze juist een uitdaging vinden bij de organisatie waar ze nu werken.

Identieke vragen voor werknemers en werkgevers

Commond was ook dit jaar verantwoordelijk voor de ontwikkeling en realisatie van dit trendrapport, voor Unique Nederland al jaren een belangrijke content marketing tool. Een interessante stap die dit jaar met het onderzoek is gezet, is dat vragen aan werkgevers op een soortgelijke wijze ook aan werknemers werden voorgelegd. Dit maakte het mogelijk onderwerpen en thema’s met elkaar te vergelijken. Dat leverde soms opvallende inzichten op die ook de landelijke media hebben opgepikt.

Employee journey in kaart brengen

Als thema voor het trendrapport werd bewust gekozen voor bevlogenheid, de merkwaarde die Unique het beste kenmerkt. Medewerkers van Unique zijn gedreven mensen die met passie en enthousiasme werken en oog hebben voor de mens achter de CV en de organisatie. Onderzoek laat zien dat bevlogen en gelukkige medewerkers zorgen voor meer rendement. Het bevlogen en gelukkig maken en/of houden van medewerkers zorgt voor meer omzet, minder verloop en minder verzuim. Het in kaart brengen van de employee journey is dan ook een instrument om dit te bereiken.

Meer weten over de communicatiekracht van trendrapporten?

Neem contact met ons op